måndag 22 juni 2009

stökigt...

Hejsvejs.....

Tänkte jag skulle skriva lite här, inte för att det händer så mycket....

Midsommar gick lika fort som vanligt, tack och lov för det, hade det funnits mer tid så hade jag spruckit av all god mat. Bara älskar sill och potatis och det gör barnen oxå, vi har faktiskt tjuvstartat redan för några veckor sen för det är ju så himla gott... Vi firade midsommar hemma hos min syster, och även mamma var med, det var en kväll med gott sällskap, mycket god mat och god efterrätt, det var nästan så man hade ont i magen efteråt...



Detta har däremot hänt hemma i vårt kök. I lördags kom våra kompisar Nybergs hem och vi fikade lite. Det bestämdes var vi skulle åka på tältsemester , i år blir det Vita Sandar i Mellerud, ska bli jättekul, om det bara inte regnar..... fast vad vore svensk sommar utan regn = )), sen så skulle P hjälpa T med att flytta kyl och frys, vi skulle kolla hur den väggen såg ut inuti, det hela slutade med att hela väggen revs, och det blev såååååå bra. Jag och L satt bara och myste, jag för att det äntligen hände något nytt, och L för att det inte var hemma hos henne och hon bara kunde åka hem när hon ville..... stökigt blir det men det var snart bortstädat. Nu ska taket i före detta korridoren rivas ner så det blir i samma takhöjd som kökets. Den lilla väggbiten som är kvar ska bort så fort elen är flyttad, sen ska det läggas golv, det ska gipsas.... ja listan blir längre än man tror...Ska försöka få T att sätta sig med mig så vi kan planera vilket Ikea kök vi ska köpa... jag tycker det är så roligt =)) , men ialla fall det gjorde vårt kök mycket luftigt och fint när vi rev väggen, inte för att det var litet innan, och äntligen försvann den mörka korridoren som man inte kunde ha till något.
Nu ska jag sätta mig i soffan och läsa färdigt en tantsnuskroman, och bara ha en härlig kväll...
Kram på er
Ramona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar