tisdag 23 juni 2009

Gullig gäst

Idag har vi varit på simskolan med D, dom fick prova på att bada med långärmad tröja och långbyxor i dag och det var inte det lättaste, tyckte D. Sen var vi på lekplatsen och efter det var det dags att äta och idag blev det Mc Donalds, vilket barnen tyckte var super.... sen var det hem för att åka vatten rushkana, barnen bara älskar detta vilket är bra för då kan jag ligga och gotta mig i solen, fast inte så länge, för jag blir rastlös, och var tvungen att hitta på något.... dumma jag lägger mig på knä och klipper bort det höga gräset runt altanen med en sax, sen var det bara att fortsätta, men det fick min rygg lida för, den är alldeles röd.... solskydd, vad är det. Det är samma sak varje år, glömmer alltid bort det där med solskydd =))
Medans jag klippte gräs så hittade jag denna lilla gulliga sak, så han/hon fick följa med in för fotografering.... vist är han/hon gullig. Vi har alltid massor av dessa små ödlor, vill inte tänka på hur många jag kört över med gräsklipparen ... =(((

Denna mördarsnigel hittade jag borta hos min syster på midsommaraftonen, den ville oxå fira att det var midsommar med lite hundmat, oxå lite gullig tycker jag, ser lite ut som dom figurer jag ritat upp för att göra stämplar av, fast det kommer väl inte att hända....


Nu ska jag slänga mig i duschen för jag luktar inte så gott =))) har klippt gräs och det var varmt och svettigt.... jag får ju gå med en putter medans T kör en åk bar, snacka om orättvist ...= P
Kram på er
Ramona

1 kommentar:

  1. Vilka gulliga gäster du har, men hur i allsindar hann du få tag i den...... fast visst blir det väl något med dina urgulliga sniglar... jag vill i alla fall ha de söta stämplarna... och visst håller jag med om att det är orättvist... ni borde göra tvärtom istället ju... ;-))

    SvaraRadera