söndag 28 juni 2009

lite nytt sen sist...

Ujjj vad det är varmt , men det är gott, om jag bara inte hade varit förkyld och hostig, det är inte skönt att sitta i värmen nu när man själv är varm ...
I lördags var jag och syrran och mamma i vedum och kollade i den scrapbutik som finns där, jag hittade lite stämplar , när vi handlat klart åkte vi hem till syrran igen och när jag skulle kolla mina stämplar så fattas det 2 st ... =((( så jag ringde butiken och förklarade som det var, och dom skulle skicka mig nya och så skall jag skicka tillbaks dom som jag har hos mig.. sa till att dom får faktiskt skicka med ett frankerat kuvert, jag tänker banne mig inte stå för frakten...
Hoppas att jag får dom nya fort, hade tänkt att använda stämplarna men det kan jag inte göra , eftersom dom ska tillbaks ... blir så irriterad, om nu folk ska sno stämplar så för f*n sno hela alltet då...
På vägen hem från scrapbutiken så åkte vi till pappas grav och kollade. Mamma och syrran har varit där och planterat och haft sig, och det blev jättefint... en bit ifrån där pappa ligger begravd så finns det en damm, och det blommade så fint av näckrosor där så jag var bara tvungen att ta ett kort...
Här hoppar vi tillbaks en dag, på fredag kväll så var vi på bio. Jag , T, N, D och A och L. Vi var och kollade på transformers 2 och D var så förväntansfull så han nästan sprack. det var en bra film , typiskt amerikansk, hela världen hotas och vi amerikanare ska rädda världen tjoho , men jag är ju en transformer nörd och bara älskar dessa autobots... och efter 2½timma så hade man fått en dos av dessa charmiga transformers... dagen efter så ville dom kolla på den igen, men nu får det vänta tills den kommer ut på DVD ... om man kollar på bilden nedan så ser man hur lycklig D är, N är mer cool...

Denna Lo hann jag med på torsdagen när Mamma och syrran var här och scrappade, att man inte får mer gjort fattar jag inte, men men rosen är ut klippt i tapet och blommorna, swirlsen och sländan är ut skurna med sillen , sen har jag embossat en swirl vid sidan av kortet och sen chalkat på den med en mörkare blå, då träder den fram mer... såg när jag tog kortet att jag stavat fel när jag skrev journalingen runt om kanten men det får väl vara så....

Nä nu ska jag försöka få barnen i säng, imorgon är det simskola igen fast ute denna gången ...
Sov gott!!!
Kram Ramona

1 kommentar:

  1. Vilken fin LO, härliga färger och former. Och ett sånt gulligt kort på N.

    Jaså, du gillar Transformers... du är rolig du...

    Var i Vedum och handlade lite jag med, i går... ;-))

    SvaraRadera