måndag 15 juni 2009

lite allt möjligt...

Nu har jag inte skrivit här på ett tag igen, men viljan och lusten att göra det har inte funnits.

Nu har min pappa fått sin sista viloplats, i fredags hade vi urnsättning, med bara dom närmaste. Vi hade till och med tur med vädret, hela dagen ösregnade det, men kl 15 så var det uppehåll så vi kunde vara ute utan att bli våta. Bilden ovan är från den lilla graven efter det var färdigt och vi lagt dit blommorna. Jag tycker att det blev väldigt fint.... hjärtat, dels för att vi älskade honom allihop men oxå för att han dog i en hjärtinfarkt.... det blev lite symboliskt.
Känns skönt att man har en plats att gå till som man vet är hans.

Idag var vi hos mamma och fikade och grejade lite, fast mest fikade, och när vi skulle åka hem så hör vi ett skrik i trädgården vilket kom från Nathalie. Hon hade stått nästan näsa mot näsa med denna lilla parvel som ni ser på kortet ovan, en liten rävunge. Han blev nog vetskrämd av N:s skrik för han flydde upp i grannens trådgård där jag hittade honom. Jag kom inte så nära men vi hade lite ögonkontakt, och han var så söt.... jag försökte komma lite närmre men så kom Daniel oxå och då flydde han, men jag är glad för dom korten jag fick, önskar att jag hade ett bättre objektiv så man kom lite närmre...

Detta är mitt favorit väder, ÅSKA.... jag älskar när molnen bullar upp sig ovanför mitt huvud, och man hör ett avlägset muller, man väntar och hör att det kommer närmre, då går man ut och ställer sig för att titta på ett skådespel utan dess like.... åh jag ryser bara jag tänker på det, det är helt underbart. I söndags var det ett sånt härligt åskväder, åskan gick rätt ovanför vårt hus och blixt och muller var samtidigt. Strömen gick allt blev tyst, det enda som hördes var tystnaden och åskan..... och några barn förstås som frågade varför inte tv:n funkar =))))
På något vis så får jag ett lugn i kroppen efter åskan och jag mår så gott. Så mer åska vill jag ha...
Imorgon ska min mamma, min syster och jag åka till alingsås. Mamma fick presentkort på Pappersbiten och Stämpelboden när hon fyllde 60år för inte så längesen och nu så ska hon shoppa loss lite, ska bli kul. Själv har jag inte så mycket pengar, är fullständigt hopplös att hålla i pengar, önskar att jag vore bättre på det. Har ett par stämplar på väg med posten. Tingtura design har två set med textstämplar som är helt underbara, har suktat efter dessa ett bra tag nu, men snart så är dom här. Ångrar så att jag inte beställde Stämpelbodens senaste kit för det var så fint.... attans :(((
Nä nu ska jag snart gå och lägga mig, det är en dag i morgon oxå, först ska Daniel till sommar simskola, sen ska vi till alingsås och sen efter det så får vi se vad vi kan hitta på ....
Sov så sött..
Ramona



1 kommentar:

  1. Kul att se att en till gillar åska som jag, älskar att höra det mullra och känna naturens kraft. Bara att låta sig svepas med.

    Fint ni gjort för pappa...

    Vi ses på simskolan... Kram

    SvaraRadera