söndag 27 september 2009

höst...

Nu känns det verkligen som höst, det blåser och viner utanför i husknuten, och på ett sätt kan jag tycka att det är den bästa årstiden.... knasigt egentligen. Men det är nu som det verkligen känns mysigt att sitta inne och mysa med tända ljus, en varm mugg te, en filt och en bra bok.... och nu har man mycket att se fram emot som te x barnen födelsedagar, jul, vinter, vår ..... det enda som jag egentligen inte ser fram emot är att bli arbetslös... men jag har ju valt själv så jag får ju stå mitt kast.... men jag önskar att arbetsmarknaden kunde vända och att fler ville börja anställa igen....

Igår var vi hos P&L och tittade på " män som hatar kvinnor " och den var skitbra, så jag tänkte att jag ska börja läsa boken, T har alla 3 så jag har ju lite att göra ... =) Så tack, P&L, för att vi fick komma till er och jag hoppas att ni överlevde att vi ännu en gång aldrig åkte hem... =)))) Kram på er...

Idag har vi varit och fikat hos barnens farmor och farfar, och dom var bruna och fina efter 2 veckor på mallis.... när vi kom hem så var det dags för mat, det blev mumsiga makaroner och köttbullar ... blä =((( men det var ju mat i alla fall. Efter det så plockade vi ur resten av köks skåpen och packade ner glas och tallrikar i kartonger. Sen rev vi ner nästan alla skåp, så nu är det bara disk bänksskåpet kvar, och det får vi ta när vi kopplat bort vattnet. Känns lite konstigt att se köket som det är nu, men det blir nog kanon när vi får dit ett nytt..... och den dagen kan inte komma fort nog =)

Nä nu ska jag gå och göra något annat, som att vika tvätt eller nåt annat roligt.

Kram Ramona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar