onsdag 2 september 2009

Hejsan.....

jag är en fruktansvärt dålig bloggare, tror att det är nästan fyra veckor sen jag var här och skrev.... men tiden har verkligen inte funnits till att sitta här och skriva.

Nu är allt färdigmålat (tror jag...) i köket, då är det bara resten kvar som sagt. riva resten av köket, gipsa vägg, lägga golv, osv. Fast det blir fint när det blir klart, tycker vi alla fall...

Barnen har börjat skolan och med det så kommer förkylningen som ett brev på posten. N är snorig, jag börjar oxå bli just det, blä.... sen har man det med svininfluensan att vänta på oxå... hoppas att man slipper, eller att det blir en mild variant av den här... tycker det är lite läskigt med alla skriverier i tidningarna, vad är riktigt och vad är uppförstorat så att det ska locka folk att läsa...

Nu i helgen var vi på en liten utflykt med farfar och M i Borås, barnen visste inte vad vi skulle göra, jag och T visste väl egentligen inte heller... jag kan väl säga som så här, vi trodde inte att dom var så små .... =)



Det var mysigt att åka tåg, och roligt tyckte vi allihop, och jag kan förstå varför man har en sådan här hobby, det är ju som att bli barn på nytt...

Visst är den söt, jag tror att det var detta loket som kallades för "Svalan"...



Här är det biljett kontroll, ( biljetterna är sparade för framtida scrapp med dessa kort =))


här ser man att loket inte är särskilt stort, mannen i blått är lokföraren och han sitter på taket till förarhytten....

Om man är intresserad av att veta med så kan man gå in på Bmås
och läsa lite, kanske bli medlem ....=)))


Nu ska jag fortsätta tvätta, det tar aldrig slut, är det bara här som det är så, eller har fler samma problem....


Ha det ...

Ramona



1 kommentar:

  1. Vad roligt det ser ut... tror jag det att det var kul att åka tåg när det är sådana små gulliga lok och vagnar. Ska bli spännande att se vad du får ihop för layouter med de bilderna... coh de biljetterna... :-))

    SvaraRadera