fredag 15 maj 2009

Viken jobbig dag...

Igår var det en jobbig dag, begravningen för pappa. Den var jobbig, men oxå väldigt fin . Eftersom det var en borgelig begravning så var vi i ett kapel, det var litet och fint. Vi hade mycket musik och officianten läste dikter och pratade om pappa, det var en vacker begravning om man kan säga så, en som passade pappa. Men det känns så svårt att fatta att han inte finnas där mer, man kan inte ringa och prata, inte diskutera mer med honom .... men jag vet att den värsta smärtan kommer att försvinna, men saknaden kommer nog alltid att finnas kvar, han var min pappa men också min vän....








Och nu till något helt annat, hittade dessa i mitt fönster, det är fröbaljor av asblomman, ska bli kul att se hur många frön det blir av dom.... antar att dom kommer att explodera när dom är mogna, och att det kommer att flyga frön lite här och där....

Har inte haft lust att scrappa denna veckan, har inte ens packat upp det jag hade med mig till maran i lördags, men det är väl så att man måste börja göra något för att viljan skall komma.
Ha det gött alla som är här och kikar...
Ramona

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vad skönt att det blev en fin begravning, känns lite lättare att tänka på det då. Saknaden kommer nog alltid att finnas kvar, men man lär sig så småningom att leva med med den. Det tar tid och är ibland väldigt jobbigt, men det går. Tänker på dig... mycket. Kramar!

    SvaraRadera