lördag 25 april 2009

Lite nytt...


Hejsan

Efter en vecka med solsken och gott väder känner man att nu är sommaren nästan här.

Jag och barnen tog med oss en fikaväska och åkte till ekhagen där vi fikade och lekte, det är så fint där nu med alla vitsippor som blommar, och barnen tycker det är kul med alla stenar som dom kan klättra på.

Denna LO är för en veckoutmaning som Designat har, man fick inspereras av tre kuddar som var rutiga och randiga i gröna nyanser, och detta blev mitt bidrag.

Sländ LO:n är första runda LO:n jag gjort och det kommer nog att bli fler, den var riktigt rolig att göra. Och sländor är min favorit, bara älskar dom.... så då är det väl klart att man gör en LO om det oxå.


Min mamma och pappa bor inte särskilt långt från en sjö, tar väl 5 min att gå och där är det så härligt att vara på våren och sommaren , sländorna flyger omkring och man kan se små fiskar simma runt bryggan och grodyngel som kämpar på. Barnen tycker det är kul att slänga i stenar och försöka kasta macka, och i dag ska vi faktiskt åka dit för att fika lite och barnen får leka ....
Ramona



1 kommentar:

  1. Hej, vad roligt att du har skaffat en blogg!

    Superfin LO till vår utmaning! Det är roligt att se hur många olika tolkningar man kan få.

    Tack för tänkvärda ord i min blogg. Ibland är det verkligen inte ljust omkring en av olika anledningar och man får ju kämpa på trots att man knappt orkar. Men man tar väl sig igenom det mesta!

    Vi ses!
    Kram M

    SvaraRadera