fredag 8 januari 2010

lite tankar .......


På nyårsaftons dag var jag , min mamma och syskon på pappas grav, det var en kall dag, men väldigt vacker, och hade pappa levt så hade han varit ute och fotograferat allt det vackra, och svurit åt det kalla vädret... =))) Det har redan gått 8 månader sen han försvann från oss, och saknaden är fortfarande väldigt stor, och det går inte en dag utan att jag tänker på honom och saknar honom ........................... men, livet måste gå vidare, men i bland är livet väldigt orättvist tycker jag ......... min dotter skulle bli 11 år i år om allt vore som det skulle, tiden går så fort.... Daniel brukar säga att morfar och Sabine har varandra nu och att morfar säkert busar som vanlig.......=))) det tycker jag är en väldigt god tanke och den tänker jag försöka fortsätta tänka......... nä nu får det vara nog med deprimerande tankar, fast det var lite deprimerande att mitt brödbak gick åt skogen i dag.... =))) skulle göra mig till och baka långpannebröd för vi skulle få gäster och hade bestämt att vi skulle fika med något gott bröd, J skulle ta med bröd som hon bakat, men jag tänkte att jag oxå skulle baka, och letade upp ett nytt recept som lät gott...... men det gick åt skogen, brödet blev aldrig färdigbakat och var lika degigt under skorpan som det var när jag satt in det fasten jag hade det i ugnen längre än vad som stod =((((( men jag tror att fåglarna blev glada i alla fall för " brödet " åkte ut i snön........
Fika stunden var i alla fall mycket trevlig och tiden gick verkligen jättesnabbt........ efter det var det dags för fredagsmys..... och som vanligt åt jag för mycket och mår som jag förtjänar, men det var gott en stund ;)))
Ja det var lite vad som rör sig i mitt huvud och vad som hänt i dag, ska försöka ta ett tag till i min pysselhörna innan jag går och lägger mig, om jag inte är för trött redan.....
Sov så gott
Ramona

1 kommentar:

  1. Det Var en Fin tanke det där om Sabine och Stig, som Busar med varandra !! Tänk aatt det är så länge sedan redan ....Kram Magnus

    SvaraRadera