söndag 10 januari 2010

gjort nytt till diesen.....

eftersom jag varit själv större delen av dagen så har jag enbart pysslat med förvaring av diesen, vilket verkligen behövdes. Min gamla förvaring som var en liten CD-väska från IKEA började bli lite trång och åbäkig, alltså var det dags för något nytt...... och eftersom det inte får kosta så mycket så blir det lite Kajsa Varg över det hela, man tager vad man haver...... Från min mamma kommer basen, en viktväktarpärm, den har jag klätt i tyg som jag hade liggandes, kanterna är sotade med svart stämpeldyna, sen har jag stansat ut lite figurer som jag tyckte passade in. Jag har dessutom kluddat dit lite ord som jag gillar och som jag tycker passar.... insidan är klädd med tapet som matchar min gröna groda lite.... När jag var nöjd med hur den såg ut tog jag decupage lim/lack och strök ett lager på hela pärmen, vilket blev jättebra. Har nu en skyddande yta på allt.... nu var det dags att inreda pärmen, och lite letande i skåpen fann jag plastfickor som blev lite modifierade för att passa, och resultatet ser ni nedan........

Baksida av pärmen....
Framsida av pärmen

Inuti, mitt Tadpole alfabet...
Lite rev-dies i småfickorna som för övrigt är till cd-skivor....

Blandat smått och gott..................

och själklart plats för lite till i framtiden.....
Här är en magnetförvaring till ett CC alfabet Spotlight........ plastficka större storlek som jag sytt fack i att förvara magnetplattan med bokstäverna på ......
så här ser den ut ihopvikt....


här är den uppfälld....

En annan förvaring som jag slängde ihop för en timma sen ungefär, för mina bård alfabet från sizzix och en blommborder die från Quickutz, oxå sydd av en plastficka modell större.
Blev trött på att allt bara var i en stor röra i min väska för stansmaskin och tillbehör, men nu har det blivit bättre tror jag........ ska kolla i morgon, nu är jag alldeles för trött, dags att lägga sig.
God nattt
Ramona
























1 kommentar:

  1. Vad fin du har gjort den! Den blev riktigt bra!

    SvaraRadera