torsdag 15 oktober 2009

Vad har hänt sen sist....

Vi har beställt kök, kommer förhoppningsvis i mitten av november, ska bli så kul ...=)))
Så nu är det lite tidspress att göra färdigt det som är kvar, golv och väggar ska var färdiga så när köket kommer ska det kunna monteras ihop och sättas in direkt.

Det har hänt en del på pysselfronten, nedan är min förvaring för Mary Jane alfabetet som jag fick förra veckan, Det är sytt av kraftig plastficka i A3 format, med magnetiska övningskörnings skyltar, som diesen sitter fast på. Blev väldigt nöjd...

Magnet skyltarna är klädda med tapet, fastsatt med dubbelhäftande matt tejp. Så här ser den ut när man öppnar den...
Här är ett projekt jag har grejat med ett tag, en träbänk som jag målat vit, och som jag nu håller på att dekormåla, Home Sweet Home, och swirvlar , det ska vara en swirvel på andra sidan oxå...

Och här är det lite handarbete, en virkad sjal som är ca 2,60 x 1,18 cm stor ( med tofsar ), gjort av restgarner i blandade färger med en vitt som bas...

Här är den veken som om den ligger över axlarna, en riktig mys sjal att ha i soffan ...

Om någon vill köpa den kom med ett pris så får vi se... maila mig på ramona.sjostrom@telia.com
Nu måste jag rusa, ska hämta D på skolan...
Ramona




2 kommentarer:

  1. Vad läckert det blev, fodralet till ditt ännu läckrare alfabet.

    Och soffan sen då, det blev såååå fint... blir ju sugen på att måla om min gamla kökssoffa och göra något fint med den... men det är ju det där med att ha plats att göra så stora arbeten.

    Sjalen vet du ju redan att jag gillar...

    Kommer inte till skolan imorgon, då E fortfarande hade feber inatt, men förhoppningsvis hämtar hon sig under helgen.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken jättesmart förvaringsidé!!!
    Kikar runt å ser massa fina saker!!! :-)

    SvaraRadera